The Influence of Promotion, Trust, and Profit Sharing on Members' Decisions to Use Hajj Savings Products at KSPPS BMT UGT Nusantara Pesanggaran Branch, East Java
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abidin, Zainal 2011. “Pengawasan Perbankan Syariah (Studi Pemikiran Muhammad Syafi’i Antonio) Oleh: Zainal Abidin,(Dosen STAIN Pamekasan).” Maliyah 01(01): 78–94.
Akbar, Nuryadi 2019. “Tinjauan Terhadap Strategi Pemasaran Pada Tabungan Haji Dalam Akad Mudharabah (Studi Kasus Bank Syariah Mandiri KCP Sudirman, Bogor).” Amwaluna: Jurnal Ekonomi dan Keuangan Syariah 3(1): 76–95. doi:10.29313/amwaluna.v3i1.4260.
Agustian, F. (2021). Analisis Strategi Pelayanan BMT UGT Sidogiri Capem Sokobanah Dalam Menghadapi Persaingan. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 1(2), 41–48. https://journal.actual-insight.com/index.php/investasi
Aziz, A., & Prabuwono, A. S. (2023). Hajj Funds Management Based on Maq ā ṣ id Al-Shar ī ʿ ah; A Proposal for Indonesian. AL-IHKAM: Jurnal Hukum & Pranata Sosial, 18(2), 544–567.
Albar, K. (2023). Meningkatkan Jumlah Nasabah Ditinjau Dari Perspektif Islam ( Study Kasus Pada PT . BPR Syariah Mandiri Mitra Sukses Cabang Sidayu ). 5(1), 9–16.
Bangun, Cicilia Sriliasta, Toni Suhara, and Husin Husin. 2023. “The Application of Theory of Planned Behavior and Perceived Value on Online Purchase Behavior.” Technomedia Journal 8(1SP): 123–34. doi:10.33050/tmj.v8i1sp.2074.
Djamil, N. (2023). Akuntansi Terintegrasi Islam: Alternatif Model Dalam Penyusunan Laporan Keuangan. JAAMTER: Jurnal Audit, Akutansi, Manajemen, 1(1).
Hasbi, M. Z. N., Munajat, M., & Qoyum, A. (2023). A Conceptual Framework of The Islamic Human Development Index (I-HDI) and its Relationship with Maqāṣid Al - Sharī’ ah. Amwaluna: Jurnal Ekonomi Dan Keuangan Syariah, 7(2), 258–273.
Haryati, S. (2021). Strategi Marketing dalam Perspektif Syariah. 14Kompasiana. https://www.kompasiana.com/sriharyati/61c18c2017e4ac06d75c87e6/strategi-marketing-dalam-perspektif-syariah
Ipuk Widayanti. (2015). Framing Information and its Impact on Saving Decision in Conventional and Sharia Banks: Experimental Study of Students of the Faculty of Islamic Economics and Business in Yogyakarta. Global Review of Islamic Economics and Business, 151(1), 10–17. https://doi.org/10.1145/3132847.3132886
Intan Zahira, M. Zidny Nafi’ Hasbi, S. F. (2024). Strengthening Economic and Development Relations Transformation Efforts Towards Golden Indonesia 2045. Journal of Islamic Economics and Business Ethics, 1(3), 125–135. https://doi.org/10.24235/jiesbi.v1i2.133
Janna, Nilda Miftahul, and Herianto 2021. “Artikel Statistik Yang Benar.” Jurnal Darul Dakwah Wal-Irsyad.(DDI).(18210047): 1–12.
Khosyatillah, Nur lala. 2016. Penyelenggaraan Ibadah Haji Ramah Lansia Tahun 2023. di Kementerian Agama Kota Cirebon Perspektif Undang-Undang Nomor 8 Tahun 2019 Tentang.Penyelenggaraan Ibadah Haji dan Umrah.
Lestari, D. (2024). Factors that influence the Islamic Perspective Human Development Index as Evidence of the Development of the Muslim Community. Journal of Islamic Economics and Business Ethics (JIESBI), 1(2), 75–93.
Mantyawati, N. N., Septiningsih, D. S., Setyawati, R., & Wulandari, D. A. (2022). Efikasi Diri Dan Penyesuaian Diri Pada Peserta Didik Kelas Vii. PSIMPHONI; Jurnal Penelitian Psikologi, 3(2), 132–137. https://jurnalnasional.ump.ac.id/index.php/psimphoni/article/view/14266
M. Zidny Nafi’ Hasbi. (2023). Human Development Index from the Islamic Perspective: Roles of Taxation, Zakah, and Health and Education Expenditures. JEM (Jurnal Ekonomi), 08.
Nurhadi. (2019). Manajemen Strategi Pemasaran Bauran (Marketing Mix) Perspektif Ekonomi Syariah. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam, 6(2), 142–157
Nurhadi, Nurhadi, and Asriel Azis. 2018. “Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepercayaan Dan Kesetiaan Konsumen.” Jurnal Economia 14(1): 89. doi:10.21831/economia.v14i1.13130.
Pradipta, Utama Andyan, and Murti Tri Ratma. 2021. “Kepuasan Nasabah Sebagai Pengaruh Kepercayaan.Terhadap.Loyalty.Nasabah.” Jurna. IKRA-ITH Ekonomika 4(2): 79–86.
Purbohastuti, Arum Wahyuni. 2021. “Efektivitas Bauran Pemasaran Pada Keputusan Pembelian Konsumen Indomaret. Visa: Journal of Vision and Ideas 1(2): 101–12. doi:10.47467/visa.v1i2.783.
Putra, P., & A.N, W. H. (2017). Pemasaran Syariah. Raja Grafindo Persada, January, 32.
Ramdani Harahap, S. A., & Ghozali, M. (2020). Peran Baitul Mal Wa Tamwil (Bmt) Dalam Pengembangan Ekonomi Umat. Human Falah: Jurnal Studi Ekonomi Dan Bisnis Islam, 7(1). https://doi.org/10.30829/hf.v7i1.4058
Risandi, Ikrar Aji, Muryati, and Budi Darma. 2021. “Jurnal.Mahasiswa Pengaruh Keselamatan Kerja Dan Kesehatan KerjaTerhadap Kinerja Bagian Panen Kelapa Sawit Pada Pratama Agro Sawit Terusan.” Jurnal Mahasiswa 1(1): 78–90.
RusbyZ and M Arif 2022. Manajemen Perbankan Syariah. https://repository.uir.ac.id/18071/1/Manajemen Perbankan Syariah_2022.pdf.
Sihotang, Uswah Hasanah dan Mutiah Khaira. 2021. “Pemanfaatan Tabungan Haji Dan Umrah Bank Muamalat Oleh PT. Sabrina Al-Fikri Dalam Menjaring Nasabah Di Kota Medan.” AGHNIYA: Jurnal Ekonomi Islam 3(1): 57–75. doi:10.30596/aghniya.v3i1.5851.
Sari, I. R. (2024). Considerations of Religion and Situational Factors, Internal Control on the Occurrence of Fraud Trends: An Experimental Study of the Financial Services Sector in Indonesia. Journal of Islamic Economics and Business Ethics (JIESBI), 1(2), 56–74.
Supriyadi, A. (2024). Strengthening Muamalah Maliyah’ 's Literacy Understanding of Online Transactions in Indonesia. Journal of Islamic Economics and Business Ethics (JIESBI), 1(2), 108–124.
Tampubolon, Manotar 2023 “Metode Penelitian Metode Penelitian.” Metode Penelitian Kualitatif 3(17): 43. http://repository.unpas.ac.id/30547/5/BAB III.pdf.
Yahya, Amri. 2023. “Kredit Biaya Haji Dan Umrah Dalam Hukum Islam.” Nucl. Phys. 13(1): 104–16.
Widayanti, I., & Sari, S. W. H. P. (2023). The Role of DSN-MUI Fatwa in Indonesian Sharia Banking Development Flows in the Industrial Revolution 4.0. El-Qish: Journal of Islamic Economics, 3(1), 29–44.
Vidyaningrum, C. N., Nugroho, L., & Sugiarti, D. (2022). Analisa Tingkat Literasi Keuangan Syariah Masyarakat Desa (Studi Kasus Desa Karangrejek, Wonosari, Gunungkidul). Trending: Jurnal Manajemen Dan Ekonomi, 1(1), 156–164. https://doi.org/10.30640/trending.v1i1.489
Wulandari, D. (2023). Pemasaran Produk Bank Syariah di Era Digital. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7, 3085–3092.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.