Analisis Strategi Pemasaran Produk Deposito Mudharabah Pada PT. BPRS Carana Kiat Andalas KC Padang Panjang

Erizal Candra Efendi, Yuwarman Mansur

Abstract


Research methodology combines quantitative and descriptive research with the use of the SWOT analysis. That's why the writer has to know the state of the company, including the internal and external factors that affect the marketing approach used. This research's findings suggest that PT. BPRS Carana Kiat Andalas Kantor Cabang Padang Panjang can effectively market its Deposito Mudharabah product by maintaining its strengths and capitalizing on its opportunities, thereby realizing the most effective product-marketing strategy possible through the integration of social media and technological development. Based on the results of a SWOT and combination strategy analysis for marketing Deposito Mudharabah, the following was determined: SO, or enhancing the marketing strategy for Deposito Mudharabah via social media by keeping up with technological developments, engaging in social activism, and increasing public knowledge. products' benefits and outcomes


Keywords


Strategy, Product Marketing, Mudharabah Deposits

Full Text:

PDF

References


Antonio, M. S. (2012). Bank Syariah : Dari Teori Ke Praktik. Jakarta: Gema Insani.

Efendi, E. C. (2023). strategi. padang: sukma jaya.

Fahmi, I. (2013). Manajemen Pengambilan Keputusan. Bandung: Alfabeta.

Hasan, I. (2015). Pokok-Pokok Materi Metode Penelitian dan Aplikasinya. Yogyakarta: Ghalia Indonesia.

Hendriyadi, S. D. (2015). Metode Riset Kuantitatif. Jakarta: Prana Media Group.

indonesia, u.-u. r. (Nomor 21 Tahun 2008). perbankan syariah.

Ismail. (2015). Perbankan Syariah. Jakarta: Kencana.

Kasmir. (2014). Dasar-Dasar Perbankan Syariah. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.

Kasmir. (2006). Kewirausahaan. Jakarta: PT. Grafindo Persada.

Masyhui, N. A. (2017). Metodologi Riset Manajemen Pemasaran. Malang: UIN Maliki PRESS.

Muhammad. (2008). Metodologi Penelitian Ekonomi Islam. Jakarta: Rajawali Press.

Muljono, D. (2012). Buku Pintar Strategi Bisnis Koperasi Simpan Pinjam. Yogyakarta: ANDI.

Muslic. (2007). Bisnis Syari’ah Perspektif Mu’amalah Dan Manajemen, Mu’amalah dan Manajemen. Yogyakarta: Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen.

Nasional, D. P. (2012). Kamus Besar Bahasa Indonesia : Pusat Bahasa. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Situmorang, S. H. (2009). Bisnis Perencanaan dan Pengembangan. Jakarta: Mitra Wacana Media.

Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Bisnis. Bandung: ALFABETA.

Sumarni, M. d. (2014). Pengantar Bisnis (Dasar-Dasar Ekonomi Perusahaan). Yogyakarta: Liberty Yogyakarta.

Susanto, A. (2005). Manajemen Strategik Komprehensif. Jakarta : Erlangga.

Tjiptono, F. (2015). Strategi Pemasaran . Yogyakarta: ANDI.

Jurnal :

Ananda Dwi Cahya, N. J. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Meningkatkan Jumlah Nasabah Pada Produk Deposito iB Ibadah di PT. Bank Sumut Syari’ah KCPsy HM Yamin. Jurnal Ilmu Komputer, Ekonomi Dan Manajemen. Vol. 2 No. 1 .

Korengkeng, M. S. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Jasa Pada Bank Perkreditan Rakyat (BPR) Kartika Matuari Untuk Meningkatkan Jumlah Nasabah. Jurnal EMBA : Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi. Vol. 10 No.1 .

Kusuma, F. (2022). Strategi Pemasaran PT. Bank Muamalat Indonesia Tbk Cabang Pekanbaru Dalam Mengembangkan Kuantitas Nasabah Deposito Mudharabah. Jurnal Khazanah Ulum Perbankan Syariah .

Lily Kurnia, Z. (2022). Strategi Pemasaran 4P : Product, Price, Place Dan Promotion Produk Pada Baitu Maal Wa Tamwil Payakumbuh. Alimin Jurnal Tamwil : Jurnal Ekonomi Islam Vol. VIII No. 1 .

Megi Meilanti, L. F. (2022). Strategi Pemasaran Produk Tabungan, Giro dan Deposito PT. Bank Sinarmas Tbk Cabang Dumai. Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Pajak (EJAK) Vol.1, No. 1 .

Puteri Nurhafizah Nazwa, M. Z. N. (2021). Akad musyarakah dan penerapan dalam manajemem perbankan syariah. II(2), 108–118.

Rokhilawati, Y. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Pada Produk Simpanan Mudharabah Di BMT Nusantara Cabang Glenmore. RIBHUNA : Jurnal keuangan dan Perbankan Syari’ah. Vol. 1 No. 2 .

Sari, S., Layli, M., Marsuking, M., & ... (2023). Pengaruh Profitabilitas, Likuiditas, Leverage, Kebijakan Dividen dan Ukuran Perusahaan terhadap nilai perusahaan pada perusahaan terdaftar di Jakarta Islamic …. … Ekonomi Syariah …. https://ejournal.almaata.ac.id/index.php/JESI/article/view/2733%0Ahttps://ejournal.almaata.ac.id/index.php/JESI/article/download/2733/1797




DOI: http://dx.doi.org/10.21927/ijma.2022.3(1).54-66

Editorial Office:

Faculty of Islamic Economics and Business, Universitas Alma Ata

Jl. Brawijaya No.99, Jadan, Tamantirto, Kec. Kasihan, Kabupaten Bantul, Daerah Istimewa Yogyakarta 55184

Lisensi Creative Commons
IJMA by http://ejournal.almaata.ac.id/index.php/IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.